web: http://www.pedaling.cat/ - email: pedaling@pedaling.cat- mòbil: 678 961 983 - Tel: 972 61 14 35 Carrer de la Lluna 30 Palafrugell. Obert de 9,30 a 13h i de 17 a 20h.
On som? / ¿Donde estamos? / Where we are? / Où nous sommes? Google Maps

Translate

FRANCESC ALMAGRO, SORTIDA EN BICI PALAFRUGELL – MADRID, PASSANT PER TARIFA

SORTIDA EN BICI PALAFRUGELL – MADRID, PASSANT PER TARIFA

1a etapa.- Calafell – L’Ametlla de Mar 90 Km
2a etapa.- L’Ametlla de Mar – Alcossebre 113 Km
3a etapa.- Alcossebre – El Puig 137 Km
4a etapa.- El Puig – Ontinyent 55 Km
5a etapa.- Ontinyent - Fortuna 107 Km
6a etapa.- Fortuna – Aledo 84 Km
7a etapa.- Aledo - Vera 107 Km
8a etapa.- Vera - Los Escullos 89 Km
9a etapa.- Los escullos - Vicar 85 Km
10a etapa.- Vicar – Salobreña 75 Km
11a etapa.- Salobreña - Màlaga 99 Km
12a etapa.- Màlaga - Sabinilla 112 Km
13a etapa.- Sabinilla – Tarifa 84 Km
14a etapa.- Tarifa - Arcos de la Frontera 0
15a etapa.- Arcos - Olvera 80 Km
16a etapa.- Olvera - Lucena 137 Km
17a etapa.- Lucena - Jaén 108 Km
18a etapa.- Jaén – Cazorla 107 Km
19a etapa.- Cazorla – Torrenueva 149 Km
20a etapa.- Torrenueva – Alcazar de S. Juan 117 Km
21a etapa.- Alcazar – Aranjuez 99 Km
Total 2.034 Km

Vaig sortir el dia 25 d’abril i vaig acabar el 17 de maig. Vaig descansar dos dies. Un a Vicar i l’altra a Jaén.
Bicicleta Coluer de l’any 2005, rígida amb suspensió davantera.
2 alforges, sac de dormir, esterilla, tenda campanya, bombona càmping gas, fogonet, dos plats plàstic, tassa de plàstic, ansat gros i ansat petit . Roba i material divers.

Pes de l’equipatge, la bossa del manillar i la motxilla de l’esquena: 22 Kg.

Incidències: 4 punxades i el portaequipatges trencat. Vaig haver de comprar un de nou.

M’agrada molt la pràctica de l’esport, en general. Tinc 58 anys i sempre n’he practicat. Fins el 32-33 anys, vaig fer molt de futbol i a partir de llavors, vaig començar fer BTT.

Amb la colla que sortim habitualment, a banda de les sortides setmanals, fem, de tant en tant, algunes específiques que ens ho hem passat molt bé: Hem fet els pedals de foc, hem fet la volta a l’illa de Còrsega, hem estat per Navarra, el Pirineu, hem creuat Costa Rica de oceà a oceà, el camí de Santiago...

Aquesta vegada el viatge l’he fet tot sol. És la primera vegada que viatjo sol i que faig tants Km., i tants dies seguits. A més a més ho he volgut fer al mínim cost possible, encara que quan ja has acabat, penses que encara podia haver estalviat una mica més, però quan t’hi trobes, és difícil estalviar una coca-cola ben fresca. El fet de voler anar sol era per provar-me. Conèixer-me una mica més.

Vaig triar aquesta ruta per raons diverses que s’anaven acumulant. Primer vaig pensar que tractant-se de la primavera, era millor anar cap el sud per assegurar el temps . Seguir la costa, per trobar càmpings. Conèixer el Cabo de Gata, i anar fins a Tarifa pel caprici d’haver estat al punt més meridional d’Europa. Un cop allà, per anar cap a Madrid –que hi tinc el meu germà - , havia de fer ruta cap a l’interior i vaig triar passar per Arcos de la Frontera i més endavant per Jaén perquè tinc una cosina i una tia a cada lloc. Finalment de Jaén cap a Madrid vaig evitar passar per la nacional IV que és molt i molt transitada.

Cal aclarir que no vaig sortir de Palafrugell en bici. Per tal de no travessar Barcelona amb tot el que representa de perill pel trànsit. Vaig agafar el tren a Flassà i el vaig deixar a Calafell. Allà és on vaig començar pedalar.
Igualment, la ruta la vaig acabar a Aranjuez pel mateix concepte. El meu germà em va venir a trobar a Aranjuez i vam arribar a Madrid en cotxe.

La ruta 14, la vaig fer en cotxe perquè no va haver-hi manera de convèncer a la meva cosina que em deixés pedalar. Em va dir que de cap manera. Feia molt que no ens vèiem i havíem de parlar.

He evitat les carreteres principals, malgrat que de vegades era impossible. He fet un munt de passejos marítims, he fet un bon número de km per pistes, i varies vies verdes molt maques i molt llargues.
He dormit en càmpings i pensions i m’he fet el menjar o he comprat precuinat, evitant els restaurants o bars.

Duia 21 rutes fotocopiades, tretes de la via michelin, que eren la base. Sobre la marxa improvisava perquè l’altra gran eina, era preguntar a la gent de la zona, alternatives més maques i menys transitades.
Tothom s’ha portat molt bé amb mi. El fet de veure una persona sola, amb una bicicleta carregada amb més de 20 Kg., aplanava molt la comunicació amb la gent. M’he trobat amb diverses situacions i una bona colla d’anècdotes i a més a més he trobat un temps magnífic.

Francesc Almagro




































































1 comentari:

  1. Moltes felicitats per aquets 2034 km, ànims i a per un altra.
    Ramon -Pedaling-

    ResponElimina